Szkoda i co dalej? Komunikacja i majątek

2018-01-09 15:57 | Opublikował: Administrator
Co należy zrobić jeśli przytrafi nam się szkoda majątkowa lub komunikacyjna? Jak mamy ją zgłosić i kiedy otrzymamy odszkodowanie?

Choć na dodatkowe ubezpieczenia komunikacyjne (AC, Assistance) decyduje się coraz więcej kierowców, podobnie jak to ma miejsce z ochroną domów i mieszkań, statystycznie stosunkowo niewielki procent z nich będzie miał do czynienia z procedurą zgłoszenia i likwidacji szkody. Często po prostu nie pamiętamy, co należy robić, zwłaszcza w warunkach silnego stresu po kolizji, wypadku czy pożarze. Dlatego pokrótce wyjaśniamy jak wygląda zgłoszenie i dalsza droga, aż do odszkodowania.

Nasza agencja wyznaje zasadę, że z Klientem jesteśmy przez cały czas. Począwszy od momentu, gdy analizujemy jego potrzeby, aż po wsparcie w procesie zgłaszania szkód czy też reklamacji od poszczególnych decyzji towarzystw ubezpieczeniowych, w których ma polisę. Kontakt z nami daje mu pewność, że wszystkie procedury zostaną dochowane a wymagana dokumentacja wypełniona zgodnie z obowiązującymi zasadami.

Od zgłoszenia do odszkodowania – krok po kroku

Obecnie większość towarzystw ubezpieczeniowych akceptuje zgłoszenia przez telefon lub drogą internetową, więc samo zgłoszenie szkody nie powinno nastręczać problemów. Nie należy jednak z tym zwlekać, bo nadanie biegu sprawie nie pozwoli firmie odmówić odszkodowania z powodu opieszałości w zgłoszeniu. Wymaganą w warunkach ubezpieczenia dokumentację do procesu likwidacji można dosłać w późniejszym terminie i warto w tym procesie skorzystać ze wsparcia biura lub agenta.

W przypadku szkód komunikacyjnych warto skontaktować się z firmą od razu (np. poprzez infolinię) i nie korzystać z auta do czasu oględzin. W przypadku pomniejszych szkód te ostatnie mogą okazać się zbędne i ubezpieczyciel ograniczy się jedynie do prośby o udokumentowanie uszkodzeń poprzez zrobienie zdjęć. W innych wypadkach dotyczących auta, mieszkania czy domu firma wyśle do nas specjalistę, który dokona oględzin powstałych szkód.

Co dalej po szkodzie? - najczęstsze pytania

Więcej szczegółów nt. samego procesu odnośnie szkód komunikacyjnych oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania udzieli nam jeden z likwidatorów ERGO Hestii, po obejrzeniu filmu warto też zapoznać się z przykładami zamieszczonymi poniżej.

 

Ubezpieczenie domu i mieszkania od ognia i zdarzeń losowych

50-letni mieszkaniec Kolna ubezpieczył dom w którym mieszka z żoną na wypadek ognia i zdarzeń losowych. Suma ubezpieczenia opiewała na kwotę 200 tys. zł. Kiedy małżeństwo wyjechało na zasłużony urlop okazało się, że doszło do rozszczelnienia sieci wodociągowej, wskutek którego kilka pomieszczeń uległo zalaniu. Po powrocie z wakacji właściciel polisy niezwłocznie zawiadomił towarzystwo ubezpieczeniowe o zaistnieniu zdarzenia, a te poprosiło go o udostępnienie domu celem dokonania niezbędnych oględzin. Po dostarczeniu kompletu dokumentów towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaciło odszkodowanie w kwocie 25 tys. zł. co pozwoliło pokryć koszty wymiany mebli, przegniłych podłóg i innych zniszczonych elementów wyposażenia.

Ubezpieczenie Autocasco – kradzież pojazdu

30-latka z Łomży wybierając się pewnego ranka do pracy stwierdziła, że jej auto zostało minionej nocy skradzione z niestrzeżonego parkingu pod jednym z osiedlowych bloków. Powiadomiła policję oraz ubezpieczyciela, co po dostarczeniu wymaganych dokumentów pozwoliło jej uzyskać odszkodowanie w wysokości 45 tys. zł, gdyż taką sumę miała wskazaną w polisie na wypadek kradzieży.